Gyermekképünk
Óvodai nevelésünk központjában a GYERMEK áll, aki mással nem helyettesíthető szellemi, erkölcsi és biológiai értelemben is egyedi személyiség és szociális lény egyszerre.
Fejlődését meghatározó tényezők:
- a genetikai adottságok
- az érés sajátos törvényszerűségei
- a spontán és tervszerűen alkalmazott környezeti hatások
Valljuk, hogy a gyermeki személyiség szabad kibontakoztatásában a gyermeket körülvevő személyi és tárgyi környezetet szerepe a meghatározó.
Elfogadjuk az egyedi, eltérő ill. fejlődésbeli különbségeket, amelyet alapnak tekintünk a gyermeki fejlődés támogatásában.
Minden gyerek egy adott személyiség, egy individuum:
- eltérő adottságokkal jött a világra
- eltérő környezetben nevelkedik
- eltérő az érdeklődése
- eltérő fejlettségi szinttel rendelkezik
- eltérő a fejlődési üteme
Ennek következtében, életkoronként egyénenként eltérőek, ill. eltérőek lehetnek a testi és lelki szükségletei.
Biztosítjuk minden gyermek számára, hogy egyformán magas színvonalú, szeretetteljes nevelésben részesüljön és a meglévő hátrányaik csökkenjenek.
Elfogadjuk és valljuk, hogy minden gyerek hordoz magában valamilyen ÉRTÉKET.
- olyan értékeket, amely az egyéni fejlődését segíti elő - individuális értékek,
- olyan értékeket, mely a szűkebb és tágabb környezete - az emberi közösség fejlődéséhez járul hozzá - közösségalakító értékek. Vállaljuk az emberi értékek közvetítését.
A gyermekek életkori és egyéni sajátosságainak figyelembe vétele mellett, a gyermeki személyiség kibontakoztatásán keresztül, a befogadás, az esélyteremtés az esélyegyenlőségek megteremtése érdekében:
- szociálisan hátrányos helyzetű gyermekek fejlesztését,
- a kiemelt figyelmet igénylő gyermekek gondozását, fejlődésüknek támogatását fontos feladatunknak tekintjük, ezért fejlesztési stratégiánk kimunkálásában minden gyermek számára biztosítjuk az egyenlő hozzáférést.
Ebből következően:
- gyermekközpontú, a gyermeki személyiség kibontakoztatására törekszünk,
- az eredményes iskola-óvoda átmenet megkönnyítésére,
- elősegítve a társadalmi egyenlőség megvalósítását és az ezzel kapcsolatos előítéletek lebontását, a hátrányok csökkentését,
- biztosítva a szabad játék kitüntetett szerepét.