Pitypang csoport - Kompetencia alapú nevelés

 
 

Kónya-Kovács Kinga
óvodapedagógus

csapó ágnes
Csapó Ágnes
óvodapedagógus


 


Sóvágó Imre Zsoltné (Emike)
dajka

 

Pitypang csoport – Dráma pedagógiai szemléletű komplex művészeti nevelés (ha lehet a link is így jelenjen meg)

Kovács Kinga vagyok, Pitypang csoport óvodapedagógusa. 2020. júniusában végeztem a Debreceni Egyetemen. Az óvodapedagógus végzettségem mellett van egy virágkötő szakmám, amit szeretnék a gyermekekkel is megismertetni a mindennapokban, és a tevékenységek során kreatív feladatok által. Számomra fontos a gyermekek kiegyensúlyozott mindennapja az óvodában, így igyekezni fogok ezt megteremteni.

Csapó Ágnes (Ági néni) vagyok. Közel 30 éve gyakorlom a hivatásomat óvodapedagógusként. 2016-óta dolgozom a DE Gyakorló Óvodában. Alap diplomám mellett, másik végzettségem a drámapedagógia, amit változatos formában, aktívan alkalmazok az ovis életben. Mesterprogramom részei a múzeumpedagógia foglalkozások és dramatikus játszóházak lebonyolítása. Kinga nénivel közösen szervezzük és vezetjük Óvodánkban alapított Hetedhét Drámaműhelyt. A műhely elsődleges funkciója, drámapedagógiával kapcsolatos sokszínű, változatos produktumok létrehozása.

Mi „Pitypangosok” különböző életkorú óvodai csoport vagyunk, hiszen a 2,5 éves gyerekektől a 6 évesig alkotunk egy nagy családot. Csoportszobánk a „C” épületben található, amely színes, barátságos, gyermekmunkáktól gazdag. Napjainkat igazán családias légkörben töltjük, hiszen törekszünk a nyugodt, szeretetteljes légkör megteremtésére, ahol óvodás gyerekeink érzelmileg biztonságban érezhetik magukat. Csoportunk tevékenységeinek alapja az élmény – és drámapedagógiát tartalmazó, a gyerekek kreativitását előtérbe helyező, komplex művészeti szemlélet.
Így erősítjük közösen a Pitypangos gyerekek szociális, kooperatív, kommunikációs, kreatív alkotó képességeinek és érzelmeinek komplex együttesét.
Nálunk az egyéni fejlődésbeli különbségek sokkal szembetűnőbbek, mint az azonos korú gyerekek csoportjában, ezért minden helyzetben rákényszerülünk az egyéni jellemzők mérlegelésére, a differenciált személyiségközelítésre. Minden gyermek számára biztosítjuk, hogy saját képességének, érettségének leginkább megfelelő és színes tevékenységben vehessen részt, melyet a sokoldalú-többcsatornás tapasztalatszerzésre építjük, ahol lehetőség van a felfedezésre, a ráismerésre, a megtapasztalásra. Tevékenységeinket 3 szinten tervezzük, melyben mindenki képességei szerint kudarc nélkül próbálkozhat. A munkaformák változatos alkalmazásával segítjük elő a szabad, alkotói megnyilvánulásokat (egyéni tevékenység, csoportos, mikro-csoportos, páros munkaformák, illetve a team munka lehetőségei). Nehezebb a feladat, de sokkal eredményesebb is az óvodapedagógusi munka. Élményekben gazdagon éljük napjainkat, melyeknek megvalósulásában a szülők is aktívan részt vesznek. Napi teendőink elvégzésében Sóvágó Imre Zsoltné, Emike néni segít nekünk, aki a gondozó, nevelő munkája mellett kreativitásával, jó kézügyességével is aktívan hozzájárul ahhoz, hogy esztétikus, gyerekbarát környezetben töltsük napjainkat.
Mindannyiunk munkáját pedig Hegedűs Lászlóné, Ibolya néni pedagógiai asszisztens egészíti ki és segíti a hétköznapokban. Az óvodai élet gyermek – és tevékenységközpontú szemlélete, a vegyes életkorú óvodai csoport családias légkörében eltöltött évek, az egyes gyermek egyéni érési tempójának türelmes kivárása, gyermekeink magas érzelmi intelligenciája biztosíték arra, hogy az óvodától búcsúzók örömmel várják az iskolát, könnyen beilleszkednek az új közösségbe, szociálisan éretten kezdik meg általános iskolai tanulmányaikat.

Legutóbbi frissítés: 2024. 05. 10. 08:33